OBLIGATIVITATEA ANVELOPELOR DE IARNA

Posesorii de vehicule care circula pe drumuri acoperite de zapada, gheata sau polei fara a avea cauciucuri de iarna vor fi sanctionati cu retinerea certificatului de inmatriculare, penalizati cu 9 pana la 20 de puncte si amenzi cuprinse intre 2.500 si 4.000 lei, conform noului act normativ si se vor aplica incepand cu 1 noiembrie. Totodata, noul act normativ prevede ca, in cazul unui accident rutier, conducatorul auto si firma de asigurare cu care acesta a incheiat polita RCA vor suporta costurile de reparare a drumului si de inlocuire a elementelor de siguranta a circulatiei distruse in urma evenimentului rutier. Anvelopele all-season sunt recunoscute ca dotari de iarna.

 Anvelope de iarna
Aceste anvelope se utilizeaza cand temperatura atmosferica scade sub 7 grade celsius. Ele au un model specific incrustat. Santurile mici se intersecteaza cu altele mai mari, materialul este mai moale, avand ca efect impingerea in exterior a zapezii, sau a apei. Datorita componentelor care isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute, aceste anvelope au o aderenta mai buna pe zapada sau gheata. Anvelopele de iarna se uzeaza mult mai rapid utilizate pe timpul verii. De asemenea ele sunt putin mai zgomotoase decat cele de vara, dar unele modele mai noi au inlaturat aceasta problema. Cauciucurile de vara isi pierd eficacitatea din cauza ca se intaresc la temperaturi joase, in timp ce anvelopele de iarna raman mai flexibile si sunt dotate cu lamele multiple pentru o mai buna aderenta.Utilizarea unor anvelope nepotrivite pe timp de iarna poate avea consecinte grave. Fara cauciucuri adecvate pot aparea derapaje necontrolate, stabilitate redusa si eficienta scazuta la franare. Atentie! Iarna, verificarea presiunii in anvelope este esentiala! Specialistii recomanda inlocuirea anvelopelor daca profilul acestora este mai mic de 3,5 mm adancime.

Anvelope all season
Pentru cei nehotarati sau care nu vor sa schimbe anvelopele de doua ori pe an, exista si tipul de anvelope all season. Aceste cauciucuri sunt special create pentru a fi utilizate pe parcursul intregului an, pe toate anotimpurile, in toate conditiile. Imbina calitatile anvelopelor de vara si ale celor de iarna, dar in conditii extreme, anvelopele all season sunt inferioare celor de vara pe uscat sau celor de iarna pe zapada.

Comparatie intre anvelopele de iarna si all-season

  Anvelope de iarna Anvelope all-season
Marcaj lateral: M+S si alpin M+S 
Prin exceptie, unele tipuri de anvelope all-season prezinta si simbolul alpin. 
Unele anvelope all-season au marcate cuvintele ALL SEASONS dar acest lucru nu este obligatoriu. 
Unele anvelope all-season au marcate 4 pictograme alaturate simbolizand anotimpurile dar nici acest lucru nu este obligatoriu.
Ce sunt? Acestea sunt anvelopele proiectate sa ofere performante mai bune decat cele de vara in conditii de iarna, adica zapada, gheata, noroi si polei. Anvelopele all season sunt un compromis intre cele de iarna si cele de vara pentru a oferi aderenta satisfacatoare pe zapada si rezistenta la temperaturi inalte pe timp de vara.
Compozitie: Cauciucurile de iarna au o compozitie care le permite sa isi pastreze supletea si la temperaturi sub 7 grade Celsius oferind astfel aderenta sporita la frig pe orice suprafata de rulare. 
Aceasta compozitie le face nerecomandate pe timp de vara cand temperaturile ridicate le fac sa devina prea moi, uzandu-se prematur si schimband comportamentul rutier al vehiculului.
Compozitia anvelopelor all season trebuie sa le permita acestora rularea in siguranta iarna si durabilitatea pe timp de vara. 
Din acest motiv, compusii folositi sunt ‘intermediari’iar performantele sunt net inferioare pe zapada, gheata si polei fata de anvelopele dedicate de iarna. 
In acelasi timp, durabilitatea la temperaturi si viteze ridicate va fi inferioara anvelopelor de vara.
Totodata, nivelul de zgomot emis de anvelopele all-season este net superior celui produs de anvelopele de vara.
Profilul benzii de
rulare
Blocurile din profil sunt intens crestate pe intreaga suprafata de rulare pentru a oferi un numar maxim de muchii. Acestea sunt esentiale in obtinerea unei aderente crescute pe zapada si noroi. Anvelopele all-season prezinta blocuri de profil in zona umerilor cu un numar redus de crestaturi fapt ce le apropie de configuratia anvelopelor de vara. Blocurile masive in zona umerilor sunt proiectate sa reziste mai bine temperaturilor inalte generate in aceste zone pe timp de vara.
  Canalele din banda de rulare, atat cele transversale cat si cele longitudinale, sunt mai late decat la pneurile de vara. Acest lucru permite evacuarea mai rapida a apei, noroiului si zapezii. Canalele anvelopelor all-season au o latime mai redusa pentru a permite o zona centrala mai solida, importanta la rularea cu viteze ridicate.
Pot fi folosite vara? Strict din punct de vedere legal, da. Utilizarea anvelopelor de iarna la temperaturi ridicate va duce totusi la uzura prematura a acestora, la un nivel de zgomot mai ridicat si este, deci, nerecomandata. Da, anvelopele all-season pot fi folosite si pe timp de vara dar trebuie tinut cont ca ele au totusi performante inferioare celor de vara, in special pe virajele rapide si la temperaturile inalte din lunile iulie si august.
Cat costa? Datorita constructiei si compozitiei, anvelopele de iarna sunt mai scumpe decat cele de vara dar sunt mai ieftine decat cele all-season. 

Comparatia se face intre anvelope de aceeasi marca si aceasi dimensiune.
Anvelopele all-season sunt si mai scumpe decat cele de iarna, oferind totusi o alternativa mai ieftina decat doua seturi dedicate, de vara si de iarna. 
Atentie! Trebuie tinut cont de faptul ca durabilitatea lor este semnificativ mai redusa decat a celor de vara iar aderenta pe timp de iarna este mult scazuta fata de cea a pneurilor de iarna.
Cui se adreseaza? Anvelopele de iarna se folosesc in zonele unde, timp de cateva luni pe an, temperaturile scad frecvent sub 7 grade Celsius si drumurile pot fi acoperite de zapada, gheata si polei. 
Sporul net de siguranta in conditii de iarna le fac recomandabile pentru toti soferii din Romania.
Anvelopele all-season, fiind o solutie de compromis, sunt gandite pentru zone climatice blande, unde iarna adevarata dureaza doar cateva zile pe an. 
In acelasi timp, datorita performantelor mai scazute decat ale celor de vara ele sunt recomandate mai degraba pentru autoturisme cu cilindree si putere redusa si sunt potrivite unui stil de condus mai lent. 
Un alt neajuns al pneurilor all-season se refera la nivelul de zgomot generat la viteza inalte, crescut fata de cel al anvelopelor de vara.
Disponibilitate Anvelopele de iarna se produc intr-o gama de dimensiuni si clase de performanta asemanatoare cu cele ale pneurilor de vara. Indicii de viteza disponibili sunt inferiori totusi celor de vara. Datorita compromisului de performanta si durabilitate si a preturilor relativ ridicate, pneurile all-season sunt produse in cantitati reduse iar unele marci nu ofera anvelope all-season.

ONLINE APPOINTMENT

Book your appointment now and get $5 discount.

MAKE APPOINTMENT
LATEST POSTS
MOST VIEWED
TEXT WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor