Recomandari privind siguranta

– pe o axa trebuie utilizate doua anvelope cu profil identic al benzii de rulare. 
– cand se inlocuiesc doua anvelope se recomanda montarea unor anvelopele noi sau cele mai bune pe axa din spate.

– cand se monteaza anvelopele de iarna se recomanda sa se echipeze autoturismul cu patru anvelope de iarna. 

– nu folositi anvelopa la o presiune necorespunzatoare sau la o viteza mai mare decat cea prevazuta de indicii anvelopelor respective.

– presiunea anvelopei, inclusiv a rotii de rezerva trebuie verificata lunar si la rece.

Prin anvelopa rece se intelege o anvelopa care nu a rulat cel putin 2 ore sau a rulat cu o viteza mai mica pe o distanta de 2-3 km 

– verificati periodic gradul de uzura al anvelopei, orice deteriorare vizibila (taieturi adanci,  rupturi) trebuie sa faca obiectul unei inspectii la un specialist, acesta va stabili daca anvelopa mai poate fi reparata sau trebuie retrasa din circulatie. 

– rularea la o presiune insuficienta produce indoirea excesiva a carcasei anvelopei,ducand la supraincalzirea si degradarea acesteia.

– o presiune insuficienta pe axa din spate va cauza supravirarea autoturismului.
– rularea cu presiune insuficienta in anvelope duce la cresterea considerabila a consumului de carburant .

– rularea cu o presiune mai mare decat cea prevazuta de producator duce la un discomfort in timpul condusului si deteriorarea pieselor care intra in componenta sistemului de rulare si suspensie.

– se recomanda verificarea presiunii inaintea fiecarui drum lung fara a uita de roata de rezerva. Tocmai din aceste considerente, marii producatori de autoturisme au montat in ultimii ani pe masini sisteme de monitorizare la bord a presiunii din roti, aceasta se face cu valve cu transmitator de presiune.

            Anvelopa reprezinta singurul punct de contact intre autoturism si carosabil, tocmai din acest motiv trebuie sa aveti grija de calitatea si performantele anvelopelor dvs.
Montarea/demontarea, verificarea presiunii si echilibrarea trebuie sa se efectueze cu dispozitive corespunzatoare si de personal calificat pentru siguranta dvs si a celorlalti pasageri din masina. Daca vreti sa circulati in conditii de siguranta si comfort nu puteti circula cu anvelope uzate. Presiunile recomandate de fiacre producator ce autovehicol se afla amplasate pe interiorul clapetei de carburant sau pe stalpul din stanga, la sofer.

  Consultati un specialist in urmatoarele cazuri:
-pierdere a presiunii.
-uzuri anormale sau neregulate.
-vibratii, zgomot sau tragere intr-o parte a masinii.
-semne de uzura.


Se recomanda schimbarea rotilor de pe axa fata pe axa spate la fiecare 10.000 – 15.000 km functie de utilizarea vehicolului, acest lucru prelungeste durata de viata a anvelopei ce echipeaza autovehicolul.

Factorii care contribuie la pierderea aderentei pe carosabil umed, fenomen cunoscut sub numele de ACVAPLANARE sunt:
-viteza autovehiculului: pe masura ce creste, scade aderenta autovehiculului.
-adancimea apei: cu cat apa este mai adanca, cu atat se pierde mai repede aderenta.
-gradul de uzura al anvelopei: cu cat anvelopa este mai uzata cu atat creste riscul acvaplanarii.
Conducerea cu o viteza prea mare in conditii de zapada sau gheata chiar si cu anvelope de iarna nu asigura o stabilitate si un spatiu de franare ca in cazul unui carosbil uscat.

ONLINE APPOINTMENT

Book your appointment now and get $5 discount.

MAKE APPOINTMENT
LATEST POSTS
MOST VIEWED
TEXT WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor