Charles Lamb Essays Analysis Paper English Form 2 Essay Topics Essay About Jonathan Ive Designs Globalization Ielts Essay Best Analysis Essay Ghostwriter Site For University
Structura unei anvelope

Structura unei anvelope

O anvelopa reprezinta o imbinarea de o mare precizie a unor diferite materiale cu proprietati foarte diverse.
Astfel, o anvelopa este compusa din urmatoarele elementele:

0 – talonul; serveste la fixarea anvelopei pe janta
1 – tringle; are rolul de a strange anvelopa pe janta – poate rezista fara risc de rupere pana la 1800Kg
2 – carcasainferioara; este compusa din fibre textile subtiri (cca. 1400) dispuse sub forma de arcuri de cerc lipite de cauciuc. Aceste fibre au un rol primordial in structura anvelopei si-i vor permite sa reziste la presiune – fiecare fibra poate rezista unei forte de 15Kg
3 – carcasasuperioara; este armata cu cabluri foarte subtiri si rezistente din otel. Acestea se intretaie si sunt lipite unele de celelalte formand impreuna cu fibrele textile ale carcasei interioare forme triunghiulare nedeformabile. Aceasta triangulare confera rigiditate exteriorului anvelopei.
4 – carcasaexterioara; permite anvelopei pastrarea unui profil stabil chiar si la viteze mari si are rolul de a preveni incalzirea anvelopei. Este intarita de regula cu fibre de nylon dispuse perpendicular fata de carcasa interioara in sensul circumferintei pentru a nu se alungi sub efectul fortei centrifuge suportate de anvelope.
5 – bandaderulare, se regaseste deasupra stratului exterior si reprezinta partea sculptata a anvelopei care va fi in contact cu carosabilul. Astfel ea este supusa unor importante eforturi si amestecul care o constituie trebuie sa fie in acelasi timp aderent pe diferentele tipuri de sol, rezistent la uzura si frecare, si cu un indice mic de incalzire
6 – gumadedecuplare
7 – flancul anvelopei este constituit din cauciuc moale cu rol de protectie a carcasei impotriva socurilor laterale
8 – zonadeumplere cu rolul de a transmite anvelopei cuplul motor si franarea dinspre janta inspre banda de rulare in contact cu carosabilul
9 – un stratdecauciucetanslaaer; acest strat interior are rolul de camera de aer a anvelopei
10 – intaritura anvelopei