- 9 iulie 2019
- By beda
- In intrebari
O
anvelopa reprezinta o imbinarea de o mare precizie a unor diferite materiale cu
proprietati foarte diverse.
Astfel, o anvelopa este
compusa din urmatoarele elementele:
0 – talonul; serveste la fixarea
anvelopei pe janta
1 – tringle; are rolul de a strange
anvelopa pe janta – poate rezista fara risc de rupere pana la 1800Kg
2 – carcasainferioara; este compusa din fibre textile subtiri (cca. 1400)
dispuse sub forma de arcuri de cerc lipite de cauciuc. Aceste fibre au un rol
primordial in structura anvelopei si-i vor permite sa reziste la presiune –
fiecare fibra poate rezista unei forte de 15Kg
3 – carcasasuperioara; este armata cu cabluri foarte subtiri si rezistente din
otel. Acestea se intretaie si sunt lipite unele de celelalte formand impreuna
cu fibrele textile ale carcasei interioare forme triunghiulare nedeformabile.
Aceasta triangulare confera rigiditate exteriorului anvelopei.
4 – carcasaexterioara; permite anvelopei pastrarea unui profil stabil chiar si
la viteze mari si are rolul de a preveni incalzirea anvelopei. Este intarita de
regula cu fibre de nylon dispuse perpendicular fata de carcasa interioara in
sensul circumferintei pentru a nu se alungi sub efectul fortei centrifuge
suportate de anvelope.
5 – bandaderulare, se regaseste
deasupra stratului exterior si reprezinta partea sculptata a anvelopei care va
fi in contact cu carosabilul. Astfel ea este supusa unor importante eforturi si
amestecul care o constituie trebuie sa fie in acelasi timp aderent pe
diferentele tipuri de sol, rezistent la uzura si frecare, si cu un indice mic
de incalzire
6 – gumadedecuplare
7 – flancul anvelopei este
constituit din cauciuc moale cu rol de protectie a carcasei impotriva socurilor
laterale
8 – zonadeumplere cu rolul de a
transmite anvelopei cuplul motor si franarea dinspre janta inspre banda de
rulare in contact cu carosabilul
9 – un stratdecauciucetanslaaer; acest strat
interior are rolul de camera de aer a anvelopei
10 – intaritura anvelopei