- 9 iulie 2019
- By beda
- In intrebari
– pe o axa trebuie utilizate doua anvelope cu profil
identic al benzii de rulare.
– cand se inlocuiesc doua anvelope se recomanda montarea unor anvelopele noi
sau cele mai bune pe axa din spate.
– cand se monteaza anvelopele de iarna se recomanda sa se
echipeze autoturismul cu patru anvelope de iarna.
– nu folositi anvelopa la o presiune necorespunzatoare sau
la o viteza mai mare decat cea prevazuta de indicii anvelopelor respective.
– presiunea anvelopei, inclusiv a rotii de rezerva trebuie
verificata lunar si la rece.
Prin anvelopa rece se intelege o anvelopa care nu a rulat
cel putin 2 ore sau a rulat cu o viteza mai mica pe o distanta de 2-3 km
– verificati periodic gradul de uzura al anvelopei, orice
deteriorare vizibila (taieturi adanci, rupturi) trebuie sa faca obiectul unei
inspectii la un specialist, acesta va stabili daca anvelopa mai poate fi
reparata sau trebuie retrasa din circulatie.
– rularea la o presiune insuficienta produce indoirea
excesiva a carcasei anvelopei,ducand la supraincalzirea si degradarea acesteia.
– o presiune insuficienta pe axa din spate va cauza
supravirarea autoturismului.
– rularea cu presiune insuficienta in anvelope duce la cresterea considerabila
a consumului de carburant .
– rularea cu o presiune mai mare decat cea prevazuta de
producator duce la un discomfort in timpul condusului si deteriorarea pieselor
care intra in componenta sistemului de rulare si suspensie.
– se recomanda verificarea presiunii inaintea fiecarui drum
lung fara a uita de roata de rezerva. Tocmai din aceste considerente, marii
producatori de autoturisme au montat in ultimii ani pe masini sisteme de
monitorizare la bord a presiunii din roti, aceasta se face cu valve cu
transmitator de presiune.
Anvelopa
reprezinta singurul punct de contact intre autoturism si carosabil, tocmai din
acest motiv trebuie sa aveti grija de calitatea si performantele anvelopelor
dvs.
Montarea/demontarea, verificarea presiunii si echilibrarea trebuie sa se
efectueze cu dispozitive corespunzatoare si de personal calificat pentru
siguranta dvs si a celorlalti pasageri din masina. Daca vreti sa circulati in
conditii de siguranta si comfort nu puteti circula cu anvelope uzate.
Presiunile recomandate de fiacre producator ce autovehicol se afla amplasate pe
interiorul clapetei de carburant sau pe stalpul din stanga, la sofer.
Consultati un specialist in urmatoarele
cazuri:
-pierdere a presiunii.
-uzuri anormale sau neregulate.
-vibratii, zgomot sau tragere intr-o parte a masinii.
-semne de uzura.
Se recomanda schimbarea rotilor de pe axa fata pe axa spate la fiecare 10.000 –
15.000 km functie de utilizarea vehicolului, acest lucru prelungeste durata de
viata a anvelopei ce echipeaza autovehicolul.
Factorii
care contribuie la pierderea aderentei pe carosabil umed, fenomen cunoscut sub
numele de ACVAPLANARE sunt:
-viteza autovehiculului: pe masura ce creste, scade aderenta autovehiculului.
-adancimea apei: cu cat apa este mai adanca, cu atat se pierde mai repede
aderenta.
-gradul de uzura al anvelopei: cu cat anvelopa este mai uzata cu atat creste
riscul acvaplanarii.
Conducerea cu o viteza prea mare in conditii de zapada sau gheata chiar si
cu anvelope de iarna nu asigura o stabilitate si un spatiu de franare ca in
cazul unui carosbil uscat.